Pénzügyi reporting az ingatlankezelésben – Hogyan érdemes?
08/2020
- Rafał Krajewski
Ingatlankezeléssel kapcsolatos akkurátus pénzügyi riportok, kngatlankezeléssel kapcsolatos akkurátus pénzügyi riportok, kimutatások, komplex elszámolások 1 kézben? Erre specializálódott pénzügyi szakemberektől? Mindez lehetséges? Igen. Elmondjuk hogyan.
Először is, némi hátteret adva a témának: Falusy Éva vagyok, a BPiON Ingatlan pénzügyi szakértője. Az elmúlt 10 év során volt alkalmam széleskörű betekintést és szakmai tapasztalatot szerezni az ingatlanüzemeltetés egyik fő pillérét alkotó, pénzügyi menedzsment (pénzügyi kimutatások, tervezések készítése, kontrolling és szerződés menedzsment) területén.
Munkám során olyan szerencsés helyzetben voltam, hogy nemzetközileg ismert ingatlan alapok portfólióin és általuk megbízott, tapasztalt asset menedzserekkel együtt dolgozhattam, szívhattam magamba a tudást. A velük együtt töltött közös munka során folyamatosan csiszoltuk, alakítottuk, fejlesztettük az ingatlanüzemeltetés folyamatait, adatszolgáltatásait a minél hatékonyabb és átláthatóbb, gördülékeny működés érdekében. Ez a folyamat és a fejlesztéseken alapú, pénzügyi gondolkozásmód volt az, ami révén csatlakoztam a BPiON ingatlan pénzügyekkel foglalkozó könyvelési szolgáltató csapatához 2019-ben.
PÉNZÜGYEK AZ INGATLANKEZELÉS TERÜLETÉN
Az ingatlankezelésnek 3 fő területe van:
+ ingatlan üzemeltetés
+ műszaki üzemeltetés
+ pénzügyi üzemeltetés
Mind a három terület fontos szerepet tölt be, összefüggnek és hatással vannak egymásra. Éppen ezért maximális odafigyelést, szakértelmet és elhivatottságot igényelnek. Azonban mindegyik külön-külön is komplex feladatok összessége, különböző készségeket és szerteágazó figyelmet, napi szintű intézni valót, problémamegoldást igényel.
Éppen ezért nem hatékony, ha mindezt egy kézben, a property menedzsernél tartjuk. Gyakorlati tapasztalatok alapján elmondható, hogy ez a megoldás mindenképpen csökkenti a hatékonyságot, koncentrációt az említett komplexitásból, sokrétűségből adódóan. A hangsúly pedig valószínűleg eltolódik a klasszikus property management és esetleg még a műszaki menedzsment felé, a pénzügyi feladatokra pedig nem jut már elég fókusz.
Ugyanakkor az ingatlanüzemeltetés területén működő cégeket érintő üzleti döntésekhez, tranzakciókhoz elengedhetetlenek, hogy pontos adatok álljanak rendelkezésre, a bevétel – kiadás kontrollálva legyen, a tulajdonosok pedig megkapják a szükséges pénzügyi riportokat.
Realizálva ezeket az ellentmondásokat, valamint az ingatlan területen működő ügyfeleink könyvelés outsourcing szolgáltatásokkal kapcsolatos igényeit és problémáit, létrehoztunk egy ingatlan pénzügyekre specializálódott szakértői csapatot, akik leveszik a pénzügyi üzemeltetés és kontrolling feladatait a property menedzser válláról, így biztosítva a professzionális számviteli és pénzügyi hátteret az ingatlankezelő cégek számára.
INGATLAN SPECIFIKUS PÉNZÜGYI MENEDZSMENT ÉS REPORTING
Milyen előnyökkel jár a BPiON ingatlan specifikus pénzügyi szakembereire bízni a pénzügyi üzemeltetés feladatait?
+ alapos, pontos, precíz, átlátható, automatizált riportok
+ határidők maximális betartása
+ több éves, biztos alapokon nyugvó szakmai tudás
+ elhivatottság, pénzügyi szemlélet
+ megoldás orientáltság és folyamatos fejlesztés
+ innováció, ingatlan piacra fejlesztett szoftverekkel, ERP rendszerekkel való megvalósítás, együttműködés. (pl.: YARDI, Irems, CODA)
Tudjon meg többet: https://bpion.hu/konyveles-outsourcing-reporting/#ingatlan
Amennyiben további kérdése adódna az ingatlan specifikus pénzügyi menedzsment területekkel kapcsolatban, keresse szakértőinket a hello@bpion.com email címen!