Navigálni az IPO komplex világában: Ingatlan-sikertörténet a BPiON segítségével

Check how we supported our Real Estate Customer to successfully IPO

A vállalatok számos kihívással szembesülhetnek a különféle pénzügyi kötelezettségek és határidők teljesítése során, de az eligazodás a tőzsdei bevezetés (IPO: Initial Public Offering) területén az egyik legbonyolultabb. Ráadásul, többről, mint hatóságok által meghatározott szigorú határidők betartásáról vagy átfogó auditált pénzügyi kimutatások készítéséről van szó.

A tőzsdére lépés döntő fontosságú üzleti döntéseket igényel a jelenlegi és jövőbeli menedzsment stratégiával kapcsolatban. Ez létfontosságú ahhoz, hogy átlátható és teljes képet nyújtsunk a vállalatról, és hogy a piaci érdeklődést fent tudjuk tartani. Tekintettel az IPO folyamatban részt vevő számtalan érdekelt félre, a projektmenedzseri készségek és a rendszer módszertan alkalmazása kiemelkedő fontosságú ezen eljárás során.

A kihívás

Ügyfelünk, az ingatlanszektor kiemelkedő vállalata, amely logisztikai épületek biztosítására szakosodott FMCG-ügyfelek számára a különböző kelet-közép-európai piacokon, a hazai piacán való IPO-ra készült.

Ügyfelünk, az ingatlanszektor kiemelkedő szereplője, amely logisztikai épületek biztosítására szakosodott FMCG-ügyfelek számára kelet-közép-európai országokban, a hazai piacán való IPO-ra készült.

A külföldi befektetők érdeklődésén vonzása érdekében úgy döntöttek, hogy euróban bonyolítanak ügyleteket és az IFRS-standardokat követik. Az ingatlanszektorban jellemző számos üzleti funkció kiszervezésére, mint például ingatlankezelés, üzemeltetés, jogi terület, befektetési banki tanácsadás és könyvvizsgálat.

Az elsődleges igények és kihívások a következők voltak:

  • Az összes résztvevő koordinálása a sikeres IPO biztosítása érdekében, amihez vezető projektmenedzser kinevezése volt szükséges,
  • Regionális ügyfélmenedzsment funkció bevezetése, az egyes országok közötti különbségek kezelésére és a lehetséges egységes megoldások kialakítására
  • Tapasztalt számviteli és adózási szakértők bevonása
  • A projekten dolgozó csapat megerősítése a a több auditált beszámoló elkészítése és a napi tranzakció feldolgozás folyamatosságának megtartása érdekében.

A megoldás

A BPiON bevonását követően – hogy gyorsan alkalmazkodó projekt-irodai megoldásukkal támogassanak -, azonnali lépésként kijelöltünk egy vezető projektmenedzsert, aki a következőkért felelt:

  • Napi feladatok és beosztások kezelése
  • Kockázatkezelési mátrix létrehozása és fenntartása a projekt teljes időtartama alatt,
  • A résztvevő felek koordinálása, különös tekintettel a külső szakértőkre olyan területeken, mint a jogi és IFRS-tanácsadás,
  • Rendszeres megbeszélések szervezése
  • Projektdokumentáció készítése Smartsheet felületen

A BPiON büszke arra, hogy menedzsment tulajdonú cég, ezért felismerve a projekt fontosságát, egy partnert jelöltünk ki résztvevő csapatba. Ez a döntés szükség esetén felgyorsította az eszkalációs folyamatokat. Amikor a megnövekedett ellenőrzési igények miatt többleterőforrások alkalmazására volt szükség, vezetői csapatunk rendelkezésére álltak azok a naprakész információk, amelyek egy napon belül biztosították a döntéseket.

A helyi projektmenedzsment és eszkalációs funkciók létrejöttét követően célunk volt a több országra kiterjedő kommunikáció felgyorsítása, valamint a hatékony információterjesztés, a változtatási kérelmek és elvárások biztosítása a különböző helyi résztvevők felé, javítva a sztenderdizációt. A regionális ügyfélmenedzsment funkció kulcsfontosságú volt e célok eléréséhez, lehetővé téve a helyi kollégák számára, hogy a helyi feladataikra és megfelelési problémáikra összpontosítsanak.

Sok vállalat „az emberek az első” filozófiát vallja. Ezen túl BPiON-nál úgy gondoljuk, hogy egy egyedi szervezeti struktúra, a szakértők legjobb helyre allokálásával, alapvető fontosságú az ügyfelek összetett igényeit kielégítő outsourcing projektek sikeres megvalósításához.

Az eredmény

Az ügyfél sikeresen lépett tőzsdére (IPO), biztosítva a forrásokat a további terjeszkedéshez olyan esetekben is, amikor a hitelfinanszírozás nem elérhető, vagy merev feltételek mellett kínálják.

Ezt a sikert a BPiON projektmenedzsment-szemlélete garantálta, amely az összetett projektet jobban kezelhető egységekre bontotta.

Megfelelően képzett munkatársak kijelölésével és gyors eszkalációs útvonalak kialakításával a felső vezetés számára biztosítottuk a legmagasabb szintű ügyfélkezelést és alkalmazkodóképességet.

Készen áll arra, hogy megszabaduljon a növekvő operatív terhektől?

Mindegy, hogy cége a magyar, a lengyel vagy a román piacon, vagy más európai régiókban tevékenykedik – varsói, budapesti vagy bukaresti irodáink hatékonyan segíthetik cégét kitűzött céljainak elérésében, telephelytől függetlenül. .

Engedje szabadon lehetőségeit – Egyedi támogatásért, lépjen velünk kapcsolatba!

Contact:

Tamás Kovács
MD Hungary,
Partner


Kapcsolódó tartalom