BPION_lasting_partnership_ Bela Kakuk A BPiON Group megalakulása óta a MIÉRT-ünk egyik legértékesebb részének tartom a “tartós partnerség” alapelvét. Ez egyszerre egy kiinduló pont és egy eredmény is számunkra, amely átszővi a kollégákkal, ügyfelekkel és szállítókkal való kapcsolatainkat egyaránt.

Sokszor kérdezik tőlem, hogy miért vannak a vezetőségünkben, tulajdonosi körünkben barátaim. Nos, valójában sok munkatársam az évek során a közös munka révén vált a barátommá is. Akikkel jó volt együtt dolgozni, akik ugyanazokat az értékeket képviselték a munkában, mint én, akik ugyanazért keltek fel minden reggel, mint én. Őket ma már valóban a barátaimnak mondhatom.  Amikor a tartós kapcsolatokra gondolok, először ők jutnak eszembe.

Ez az elv azonban ugyanolyan fontos az Ügyfelek tekintetében is.
Zavaros időket élünk, amikor a lojalitás, a bizalom és a biztonságos munkahely minden eddiginél fontosabb. A járvány első hullámaiban sok cég bocsátotta el embereit és mostanság zajlik ezeknek a pozícióknak a feltöltése. Ezek a cégek időhöz vannak szorítva, a negyedéves céljaik elérésére törekednek, miközben én úgy gondolom, hogy a szolgáltató cégek sikere a lemorzsolódási arányban tükröződik leginkább.

A BPiON továbbra is egy számjegyű lemorzsolódási aránnyal működik. Persze ez főként azért is lehetséges, mert a menedzsment alkotja egyben a tulajdonosi kört is, így sokkal könnyebb hinni a kevésbé szigorú határidőhöz kötött tervekben. Cselekedeteink elsősorban a kollégák és a részvényesek vezetői szerepkörében megfogalmazott érdekeit szolgálják, a cég működésének fenntartása érdekében. Például a jelenlegi szélsőséges inflációs nyomás mellett a tulajdonosok jelentősen visszafogták profitvárakozásaikat, hogy könnyítsenek a társaságon.

Soha nem hittem a hosszú távú stratégiákban, inkább a rövidebb távú forgatókönyvekben, a tulajdonosoknak agilis döntéseket kell hozniuk, amikor a piac volatilis. Ha a lemorzsolódást egészséges alapon tartjuk, az mindig ügyfélhűséget is teremt.

Mindazonáltal az ügyfeleknek többre van szükségük a hűségnél, mivel a technológia körül soha nem látott zaj van most a piacon. A vállalatok folyamatosan keresik az új technológiákat, ami egy szerencsés velejárója a járványnak, ha lehet valami pozitív hatást említeni ezzel kapcsolatban. Azonban a valódi „tartós partnerség” azt jelenti, hogy az ügyfeleknek többet számít az, hogy ki irányítja ezeket a technológiákat és nagyobb értéket jelent számukra ez a támogatás, mint önmagában a termék sajátosságai. Egykor a könyvelői szerepkör a szabályozási keretrendszer legjobb ismeretéről szólt. Mára már az API-k hatékony működését segítő pontos ERP-ismeretek és migrációs kompetenciák váltak fontossá.

A munkám során megtanultam, – ahogy Simon Sinek is fogalmazza – hogy az emberek nem arra vevők elsősorban, amit csinálunk, hanem amiért csináljuk azt. Nagyon örülök, hogy az ügyfeleink többségének sikerül átadnunk, hogy mi miért csináljuk a BPiON-t, és sok közös pontot találunk az ő „miértjükkel” is.

A tartós partnerségeket az együttműködéseink minden irányában érvényesítjük nap mint nap. Ez a folyamatos törődést jelenti, és egyfajta motivációt is, hogy jobban csináljuk a dolgunkat. A kapcsolódásainkat egy új szintre emelve szeretnénk szembenézni az új kihívásokkal, hogy közösen oldjuk meg azokat. Legyen részese Ön is!

Kakuk Béla, CEO, BPiON

Olvasson tovább! Még több a BPiON Management tollából.