Változások az Ügyfélkapu belépési folyamatban
10/2024
- Csilla Bögre
Január 16-tól a hagyományos Ügyfélkapus belépési mód megszűnik, helyét az Ügyfélkapu+ kétfaktoros azonosítással működő verziója veszi át.

A kétfaktoros azonosításhoz szükséges lesz egy hitelesítő alkalmazásra, amely generálja az egyszeri jelszót. Android eszközön a Google Authenticator vagy a Microsoft Authenticator használható, míg iOS eszközön a Microsoft Authenticator ajánlott.
Az Ügyfélkapu+ használatához először regisztrálnod kell az Ügyfélkapu fiókodat. Ezen felül szükséged lesz egy okostelefonra vagy táblagépre, amelyre telepíted a megfelelő hitelesítő alkalmazást. Ezután be tudsz lépni az új, biztonságosabb rendszerbe.
Röviden a teendők a következők:
- Nyissuk meg az https://ugyfelkapu.gov.hu/ oldalt.
- Bejelentkezés (ügyfélkapu felhasználónév és jelszó párossal)
- A megjelenő adminisztrációs oldalon válasszuk az Ügyfélkapu+ igénylése funkciót, majd kattintsunk a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez gombra.

- Indítsd el a mobilodon a Microsoft Authenticator alkalmazást
- Az alkalmazás jobb felső sarkában kattintsunk a + jelre, ezzel belépünk a Fiók felvétele menüpontba.
- Válasszuk az Egyéb (Google, Facebook, stb.) opciót
- A megjelenő vonalkód leolvasó funkcióval olvassuk le az Ügyfélkapu képernyőn megjelenő QR kódot. Ezzel létrejön a kapcsolat a két rendszer között.
- A sikeres eszközpárosítás ellenőrzéséhez ugyanezen a képernyőn adjuk meg az ügyfélkapus jelszavunkat és a mobil eszközön elindított hitelesítő alkalmazás által generált egyszer használatos kódot.
- Sikeres eszközpárosítást követően megjelenik a felületen egy törlőkód. A Törlőkód mentése gombra kattintva feltétlenül mentsük el a törlőkódot biztonságos, jelszóval védett helyre! A törlőkódra az általános használat során nem lesz szükség, azonban a mobil eszköz elvesztése vagy eltulajdonítása esetén ennek segítségével tudjuk megszüntetni az eszközpárosítást, valamint kizárni az elveszett eszközt az emelt szintű azonosításhoz használható eszközök közül.
Az aktiválást követően minden olyan oldalon, ami KAÜ bejelentkezést igényel (Tárhely, Ebev, Cégkapu, stb.) az Ügyfélkapu+ bejelentkezési módot kell választani és be kell írni, a Microsoft Authenticator alkalmazásban megjelenő kódot is.
Az Ügyfélkapu+ szolgáltatás használatával a tarhely.gov.hu eléréséhez kövesd az alábbi lépéseket:
- Látogass el a ugyfelkapu.gov.hu weboldalra: Nyisd meg a böngésződet, és keresd fel a hivatalos oldalt: https://ugyfelkapu.gov.hu.
- Kattints a “Bejelentkezés” gombra: A kezdőoldalon keresd meg, és kattints a “Bejelentkezés” gombra.
- Válaszd az Ügyfélkapu+ opciót: A bejelentkezés gombra kattintva több hitelesítési lehetőség jelenik meg. Válaszd az Ügyfélkapu+ lehetőséget a listából.
- Hitelesítsd magad az Ügyfélkapu+ adataiddal: Átirányítanak az Ügyfélkapu bejelentkezési oldalra. Írd be az Ügyfélkapu+ fiókodhoz tartozó felhasználónevet és jelszót.
- Kétfaktoros hitelesítés: Ha az Ügyfélkapu+ fiókod kétfaktoros hitelesítéssel (2FA) van konfigurálva, egy további biztonsági lépésként meg kell adnod a telefonodra küldött kódot, vagy használhatod a hitelesítő alkalmazást.
- Fiókod elérése: Sikeres hitelesítés után visszairányítanak a tarhely.gov.hu felületére, ahol hozzáférhetsz az üzeneteidhez és dokumentumaidhoz.
(Az Ügyfélkapu+ mellett a DÁP mobilalkalmazás is lehetővé teszi, hogy e-mail cím és jelszó megadása nélkül jelentkezzen be az állami weboldalakon és alkalmazásokban. A DÁP mobilalkalmazás letöltését és regisztrációját követően azonosítani tudja magát az állami szolgáltatásoknál anélkül, hogy minden alkalommal be kellene írnia e-mail címét és jelszavát.)
Összefoglaló
2025. január 16-tól a hagyományos Ügyfélkapu bejelentkezési módot felváltja az Ügyfélkapu+, amely kétfaktoros hitelesítést használ.
Kérjük, gondold át, kinek lehet szüksége jogosultságra a cég Cégkapu hozzáféréséhez, hogy mindenki a saját Ügyfélkapu fiókjával tudjon bejelentkezni, hogy a meghatalmazások időben elkészüljenek és feldolgozásra kerüljenek. Érdemes az egyéni Ügyfélkapu+ bejelentkezés beállítását még idén megtenni, hogy ne okozzon fennakadást az átállás.
Ez a beállítás minden ügyfélkaput használó magánszemélyt érint.
Bármi kérdés esetén keressetek minket nyugodtan.
Kapcsolat:
