Onsite Outsourcing – egy okos megoldás a könyvelés és bérszámfejtés területén jelentkező erőforrás hiány áthidalására

HR vezetők, recruiterek vagy a humán erőforrások pótlásával bármilyen kapcsolatban érintett szakemberek nap mint nap hallhatnak arról, hogy nehéz manapság a munkaerő pótlása, és akár 3-6-9 hónapig küzdenek egy-egy nyitott pozíció betöltésével. Nincs ez másként a könyvelés és bérszámfejtés területén sem.
Erre a probléma körre nyújthat megoldást a BPiON ún. Onsite Outsourcing (OSO) típusú szolgáltatása.

Mi is az Onsite Outsourcing?

Az Onsite outsourcing (OSO) lényege, hogy a könyvelési / bérszámfejtési szolgáltató által rendelkezésre bocsátott szakember látja el az ügyfélnél megüresedett pozícióval járó feladatokat, mintegy átmeneti megoldásként, a szolgáltatásnyújtás feltételei (helyszín, eszközhasználat, időtartam, kontroll funkciók, és még sok más) pedig rugalmasan alakíthatóak a szolgáltatás megkezdésekor is, illetve folyamatosan annak tartama alatt is.

Sokszor hallhatjuk erre a fajta szolgáltatásra a “contractor”, “shared resource”, “outstaff” megnevezéseket is, de ezek egyike sem fedi teljesen az „OSO” tartalmát.

Az Onsite outsourcing egy hibrid modell az outsourcing és az insourcing között, amikor az ügyfélnek lehetősége van kihasználnia egy könyvelési és bérszámfejtési oustourcing szolgáltatónál meglévő komplex kompetencia halmazt, de ezzel párhuzamosan a szolgáltatást végző konkrét szakember(eke)t bizonyos szinten saját szervezetébe, kultúrájába integrálhatja.

Mi a különbség az Onsite outsourcing és a munkaerő kölcsönzés között?

Felmerülhet a kérdés, hogy miben más az OSO és a munkaerő kölcsönzési szolgáltatás, hiszen a munkaerő kölcsönzés esetében is az ügyfél irodájában végzi a szakember a tevékenységet, de állományban a szolgáltatónál van.

A fő különbséget a BPiON-nál abban látjuk, hogy míg a munkaerő kölcsönzési szolgáltatásnál egy adott pozícióra egy adott munkavállalót delegál a szolgáltató az ügyfélhez mindenféle szakmai kontroll nélkül (tehát a szolgáltató valójában csak alkalmazza, de nem menedzseli a szakembert, aki kizárólag az ügyfél irodájában, annak eszközeivel dolgozik) addig az Onsite Ousourcing típusú szolgáltatásnál:

  • a szolgáltató az ügyfél igényeinek megfelelő mértékű szakmai kontrollt is gyakorol a kihelyezett szakember felett,
  • a szolgáltatás kiegészül a folyamatok menedzselésével is,
  • illetve az egyéb körülményekben (a már korábban említett helyszín, eszközhasználat, szakmai ellenőrzési funkciók) is tud rugalmas lenni a szolgáltatás.

Milyen nyitott pozíciók esetén vehető igénybe Onsite Outsourcing típusú szolgáltatás?

Gaming Cards

Rugalmassága miatt az Onsite Outsourcing az egészen egyszerű, alap pozícióktól kezdve (pl. számlázással foglalkozó pénzügyi asszisztens, HR adminisztrátor) a vezetői pozíciókig (pl. CFO) alkalmazható. Egyetlen feltétel van csupán, a cég részéről a nyitottság és rugalmasság. Sok ügyfelünk tesztelésként alacsonyabb vagy közép szintű pozícióknál veszi igénybe a szolgáltatást, majd amikor megtapasztalják az előnyöket, akkor bátran próbálkoznak egyre több és egyre magasabb szintű feladatkörökkel.

Könnyen előfordulhat, hogy a szakmai háttér bevonása fényt derít fejlesztendő területekre, így egy folyamat átvilágítással vagy bizonyos feladatok kiszervezésével egészül ki a szolgáltatás.

Miért érdemes számviteli / bérszámfejtési outsourcing szolgáltatótól igénybe venni ezt a fajta szolgáltatást?

Az outsourcing szolgáltatók fókuszáltan keresnek egy adott területre szakembereket (saját maguknak is), ezért rengeteg tapasztalat van már első lépésként a megfelelő jelölt kiválasztásában. Nem mindegy ugyanis, hogy a kiválasztásnál valaki párhuzamosan több pozícióra keres, (mondjuk egyszerre keres logisztikust, könyvelőt, rendszergazdát is), vagy az interjúkon pénzügyi tapasztalattal rendelkező vezetők választják ki a pénzügyi területre, a későbbiekben az OSO szolgáltatást is végző szakembereket.

Második lépésben az outsourcing szolgáltatónál felhalmozott szakmai tudás, környezet magas szintű háttértámogatást, ellenőrzési lehetőségeket biztosít. A kihelyezett szakembernek elakadáskor van hova fordulnia, van kitől kérdeznie, hiszen egy szakmai csapat áll mögötte, a kihelyezett szakember így nem csak a saját tudását, de az egész szolgáltató tudását a háta mögött tudva végzi el az ügyfél felé a feladatokat.

Milyen esetekben érdemes pénzügyi vagy bérszámfejtési onsite outsourcing megoldást igénybe venni?

  • Hosszabb ideje betöltetlen, nyitott pozíciók átmeneti pótlására
  • vállalatnál felmerülő extra projekteknél extra erőforrás biztosítására
  • Szülési szabadság vagy hosszabb betegség, kiküldetés idejére kieső munkatárs átmeneti pótlására
  • Ha a vállalatnál létszámstop van, de a költségkeret lehetővé teszi hasonló szolgáltatások igénybevételét
  • Induló vállalkozásoknál, ha nem igényel egy feladat teljes munkaidős munkatársat, vagy ha még próbálgatni szeretnék kell-e egyáltalán valaki az adott feladatra.
  • Olyan pozícióra keres munkatársat az adott vállalkozás, ahol hosszabb távon szeretnék tesztelni az adott szakember tudását és teljesítményét mielőtt munkavállalóként alkalmazzák.

Milyen előnyei vannak az onsite outsourcing szolgáltatásnak?

  • Hozzáférés a szolgáltató tudás és kompetencia bázisához már 1 fő szakember igénybevétele esetén is.
  • Költséghatékonyság; ugyanis a kihelyezett szakemberre nem merülnek fel pl oktatási, betanítási költségek, a szolgáltatás díjazása kiszámítható, nincsenek kötelezettségek extra juttatásokra, bónuszkifizetésre sem a kihelyezett szakemberre.
  • Folyamathatékonyság; real-time szolgáltatás, nincs időveszteség a kommunikációban a távolságból eredően. A felkészült kihelyezett szakemberek általában nem csak a konkrét feladatokat látják el, hanem friss szemmel, korábbi tapasztalataikra alapozva sikeresen tesznek javaslatokat a folyamatok fejlesztését illetően.
  • Rugalmasság; a szolgáltatásnyújtás során az ügyfél igényeinek megfelelően változtatható feltételek.
  • Biztonság; az OSO szolgáltatásnyújtás szigorú titoktartási és adatvédelmi kötelezettséggel történik.
  • Hosszú távú kifutás lehetősége; a bevált szakembereket később közös megegyezés szerint az ügyfél akár munkavállalóként is átveheti, amennyiben a projekt mégis tartósnak minősül.

Amennyiben felkeltette érdeklődését az onsite outsourcing szolgáltatás, keresse bátran kollegáinkat a hello@bpion.com email címen.

Kapcsolat:

Tamás Kovács
MD Hungary,
Partner


Kapcsolódó tartalom