Kiszervezett könyvelés és számvitel
07/2025
- BPiON
A kiszervezett könyvelés és számviteli úgy segíti a vállalkozásodat, hogy minden adójogi és pénzügyi következményre felkészít.
Miért érdemes kiszervezni a könyvelést és számvitelt?
A könyvelésnek az a dolga, hogy a számláid rendben legyenek és a céged adója időben és az aktuális jogszabályoknak megfelelően be legyen fizetve. Te pedig ezek alapján a profitra, a növekedési és fejlődési lehetőségekre koncentrálhatsz.
Ha a könyvelésed
- nem követi a jogszabályi változásokat,
- nem biztos benne, milyen tevékenység után mennyi adót kell befizetned,
- nem győzi az adminisztrációs terheket,
akkor változtatnod kell.
Mit jelent a könyvelés kiszervezése a gyakorlatban?
Ebben az esetben egy külső, specializált szolgáltató veszi át a céged pénzügyi adminisztrációját. Ez jelentheti akár a teljes könyvelési folyamatot vagy olyan részfeladatokat, mint:
- a napi könyvelés,
- főkönyvi egyeztetés,
- zárási feladatok,
- riportálás,
- vagy akár a NAV-felé történő megfelelés biztosítás.

Milyen előnyei vannak a kiszervezett könyvelésnek?
Költségoptimalizálás: nem kell belső erőforrásokat és infrastruktúrát fenntartanod.
Skálázhatóság: akár bővülés, akár visszaszabályozás esetén a jó külsős partner azonnal tud alkalmazkodni.
Hozzáférés szakértői tudáshoz: egy olyan szakértő csapat, mint pl miénk a BPiON-nál, egyszerre sok pénzügyi terület tudásához hozzáfér, hiszen házon belül még egy csomó pénzügyi szolgáltatással foglalkozunk.
Digitális megoldások: modern rendszerintegrációk (pl. SAP, DocuWare, Power BI), amelyek átláthatóvá és hatékonnyá teszik az együttműködést.
Érdemes megfontolnod a kiszervezést, ha:
- pénzügyi vezető vagy, akit túlterhelnek a napi operatív feladatok;
- regionálisan működő vállalat pénzügyi döntéshozója vagy, vagyis fontos a több országos megfelelés egységes kezelése, reportálása;
- a céged gyorsan növekszik, és nincs sem időd, sem erőforrásod belső könyvelő csapatot építeni.
Ezekben a folyamatokban és részfeladatokban számíthatsz ránk:
- Napi könyvelési teendők átvétele
- Havi és éves zárások készítése
- Mérleg és eredménykimutatás összeállítása
- NAV és egyéb hatóságok felé történő adatszolgáltatás
- Riportálás és menedzsment támogatás
- Számviteli tanácsadás
Hogyan zajlik az együttműködés?
Először elbeszélgetünk, felmérjük az igényeidet, a belső erőforrásaidat, ha van már valamilyen munkatársad, csapatod a könyvelésre. Ezek alapján kidolgozzuk az egyedi ajánlatod számodra. Miután ezt megbeszéltük, adott esetben mi átdolgoztunk, végül mindketten elfogadtunk, megkötjük a szerződést, megkezdődik az átadás-átvétel.
Kérdésed van? Keress minket nyugodtan!
Kapcsolat:
