Kiszervezett könyvelés és számvitel

A kiszervezett könyvelés és számviteli úgy segíti a vállalkozásodat, hogy minden adójogi és pénzügyi következményre felkészít.

Miért érdemes kiszervezni a könyvelést és számvitelt?

A könyvelésnek az a dolga, hogy a számláid rendben legyenek és a céged adója időben és az aktuális jogszabályoknak megfelelően be legyen fizetve. Te pedig ezek alapján a profitra, a növekedési és fejlődési lehetőségekre koncentrálhatsz.

Ha a könyvelésed

  • nem követi a jogszabályi változásokat,
  • nem biztos benne, milyen tevékenység után mennyi adót kell befizetned,
  • nem győzi az adminisztrációs terheket,

akkor változtatnod kell.

Mit jelent a könyvelés kiszervezése a gyakorlatban?

Ebben az esetben egy külső, specializált szolgáltató veszi át a céged pénzügyi adminisztrációját. Ez jelentheti akár a teljes könyvelési folyamatot vagy olyan részfeladatokat, mint:

  • a napi könyvelés,
  • főkönyvi egyeztetés,
  • zárási feladatok,
  • riportálás,
  • vagy akár a NAV-felé történő megfelelés biztosítás.
bpion payroll accounting

Milyen előnyei vannak a kiszervezett könyvelésnek?

Költségoptimalizálás: nem kell belső erőforrásokat és infrastruktúrát fenntartanod.

Skálázhatóság: akár bővülés, akár visszaszabályozás esetén a jó külsős partner azonnal tud alkalmazkodni.

Hozzáférés szakértői tudáshoz: egy olyan szakértő csapat, mint pl miénk a BPiON-nál, egyszerre sok pénzügyi terület tudásához hozzáfér, hiszen házon belül még egy csomó pénzügyi szolgáltatással foglalkozunk.

Digitális megoldások: modern rendszerintegrációk (pl. SAP, DocuWare, Power BI), amelyek átláthatóvá és hatékonnyá teszik az együttműködést.

Érdemes megfontolnod a kiszervezést, ha:

  • pénzügyi vezető vagy, akit túlterhelnek a napi operatív feladatok;
  • regionálisan működő vállalat pénzügyi döntéshozója vagy, vagyis fontos a több országos megfelelés egységes kezelése, reportálása;
  • a céged gyorsan növekszik, és nincs sem időd, sem erőforrásod belső könyvelő csapatot építeni.

Ezekben a folyamatokban és részfeladatokban számíthatsz ránk:

  • Napi könyvelési teendők átvétele
  • Havi és éves zárások készítése
  • Mérleg és eredménykimutatás összeállítása
  • NAV és egyéb hatóságok felé történő adatszolgáltatás
  • Riportálás és menedzsment támogatás
  • Számviteli tanácsadás

Hogyan zajlik az együttműködés?

Először elbeszélgetünk, felmérjük az igényeidet, a belső erőforrásaidat, ha van már valamilyen munkatársad, csapatod a könyvelésre. Ezek alapján kidolgozzuk az egyedi ajánlatod számodra. Miután ezt megbeszéltük, adott esetben mi átdolgoztunk, végül mindketten elfogadtunk, megkötjük a szerződést, megkezdődik az átadás-átvétel.

Kérdésed van? Keress minket nyugodtan!

Kapcsolat:

Tamás Kovács
MD Hungary,
Partner


Kapcsolódó tartalom