A kiszervezett HR adminisztráció előnyei
03/2025
- Olga Bognar
A kiszervezett HR folyamatok általában a bérszámfejtéssel, szabadság-nyilvántartással, be- vagy kilépéssel kapcsolatos adminisztrációs tevékenységeket jelentik. Ezek a feladatok gyakran komoly adminisztrációt igényelnek és folyamatos munkát jelentenek. A legnagyobb nehézséget azonban az jelenti, hogy elveszik a belsős HR csapat idejét a tényleges stratégiaalkotástól, soft HR feladatoktól vagy az employer branding építésétől.
Vagyis attól, hogy a vállalkozásodat folyamatosan az arra legalkalmasabb, legjobban képzett munkaerővel építhesd tovább.
Mi az előnye a kiszervezett HR folyamatoknak?
Ha nincs elegendő ember a HR csapatban, mégis sok adminisztrációs munka akad, a kiszervezési modell akár egy teljes munkaidőnyi kollégát biztosít ezek elvégzésére. A munkaügyi jogszabályi megfelelés támogatása és nyomonkövetése szintén sok feladattal jár, így ebben is megoldás lehet a HR folyamatok kiszervezése.
Milyen feladatok esetén érdemes megfontolni ezt a modellt?
- Munkajog nyomon követése és jogszabályi megfelelés támogatása
- Munkavállalói fájlkezelés és e-HR fájleszközök biztosítása
- Munkavállalói szerződések és szerződés-tervezetek kialakítása
- Munkaköri orvosi alkalmassági vizsgálatok megszervezése és nyomon követése
- Segítségnyújtás vízumok, munkavállalási engedélyek, tartózkodási engedélyek megszerzésében alkalmazottak és felsővezetés számára
- Iránymutatás helyi európai követelményekhez, eljárásokhoz és gyakorlathoz
- Bérszámfejtési juttatások adminisztrációja
- Be- és kilépések folyamatának menedzselése
- Munkaszerződés megújítások felügyelete
- Szabadságkövetés, betegszabadság és szülési szabadság adminisztrációja
- Felmondások adminisztrációs támogatása
- HR menedzsment jelentések
- HR audit segítség
- Helyszíni HR adminisztrációs szolgáltatások
- HR Employee Helpdesk működtetése

Hibrid, helyszíni és online munkavégzési modell
Sok vállalat, talán a tiéd is, úgy alakította ki az üzleti modelljét, hogy a munka adott esetben távolról is elvégezhető legyen. Sokan hibrid megközelítést alkalmaznak, és az ezeket a megoldásokat támogató HR-adminisztráció is lépésről lépésre fejlődött az elmúlt években. Legtöbb esetben a mi szakértőink is minden HR adminisztrációval kapcsolatos feladatot el tudnak végezni távolról, amennyiben ezt az ügyfél rendszerei lehetővé teszik. Mégis előfordulhatnak olyan esetek, amikor helyszíni HR-szolgáltatásra van szükség.
A fent említett példák közül ilyen lehet a Munkavállalói dokumentum menedzsment, HR employee helpdesk.
Ezek hasznos és praktikus dolgok, van viszont egy kifejezetten emberi faktor: jót tesz mindenkinek, ha van egy személy az irodában, aki tudja a választ a felmerülő szerződésekkel, bérpapírral, távollét-adminisztrációval, szabadsággal kapcsolatos kérdésekre.
Teljes céges támogatás
A HR adminisztráció kiszervezése a fentiek mellett egy másfajta, közvetettebb előnnyel is jár. Amikor egy olyan sokrétű tapasztalattal szolgáltatási modellel rendelkező cég biztosítja számodra a HR folyamatok precíz végrehajtását, mint pl. a BPiON, akkor valójában a cég szakértőinek teljes tudása áll a rendelkezésedre.
Tegyük fel, hogy olyan munkajogi, adóügyi feladatokkal szembesülsz, amelyekhez plusz tudásra van szükséged. Ilyenkor a veled dolgozó HR munkatársunk kapcsolatba léphet a cég munkajogászaival, adószakértőivel, illetve nagyobb feladat esetén a komplett szolgáltatást is igénybe veheted.
Külföldi cégek számára nyújtott HR adminisztrációs szolgáltatások előnyei
Amikor külföldi vállalkozás alapít céget Magyarországon, gyakran csak a pénz- és adóügyi követelményeknek való megfelelésre koncentrál. Ezekben az esetekben magas a hibafaktor: csak az utolsó pillanatban szembesül a bonyolult munkaerővel kapcsolatos feladatokkal, riportálási mechanizmusokkal.
Ilyenkor is érdemes a kiszervezett HR adminisztrációt választani, hiszen lesz legalább egy olyan szakértő a csapatban, aki tisztában van a magyarországi viszonyokkal, követelményekkel és lehetőségekkel. Ugyanígy szükség lesz valakire, aki a helyi jogszabályokban is járatos, ismeri a helyi gyakorlatokat, képes elkészíteni egy jogilag megfelelő munkaszerződést vagy ha adott cég a saját munkatársait szeretné az országba hozni, akkor segíthet a szükséges engedélyek beszerzésében.
A BPiON-nál évtizedek óta foglalkozunk HR szolgáltatásokkal, beleértve a bérszámfejtést és az adminisztrációs folyamatokat, a folyamatosan fejlődő törvényi előírásokat és munkajogi kérdéseket. Ha kíváncsi vagy rá, hogyan tudjuk segíteni a céged fentiekkel kapcsolatos folyamatait, keress minket bizalommal!
Kapcsolat:
