A kiszervezett HR adminisztráció előnyei

A kiszervezett HR folyamatok általában a bérszámfejtéssel, szabadság-nyilvántartással,  be- vagy kilépéssel kapcsolatos adminisztrációs tevékenységeket jelentik. Ezek a feladatok gyakran komoly adminisztrációt igényelnek és folyamatos munkát jelentenek. A legnagyobb nehézséget azonban az jelenti, hogy elveszik a belsős HR csapat idejét a tényleges stratégiaalkotástól, soft HR feladatoktól vagy az employer branding építésétől.

Vagyis attól, hogy a vállalkozásodat folyamatosan az arra legalkalmasabb, legjobban képzett munkaerővel építhesd tovább.

Mi az előnye a kiszervezett HR folyamatoknak? 

Ha nincs elegendő ember a HR csapatban, mégis sok adminisztrációs munka akad, a kiszervezési modell akár egy teljes munkaidőnyi kollégát biztosít ezek elvégzésére. A munkaügyi jogszabályi megfelelés támogatása és nyomonkövetése szintén sok feladattal jár, így ebben is megoldás lehet a HR folyamatok kiszervezése. 

Milyen feladatok esetén érdemes megfontolni ezt a modellt?

  • Munkajog nyomon követése és jogszabályi megfelelés támogatása  
  • Munkavállalói fájlkezelés és e-HR fájleszközök biztosítása  
  • Munkavállalói szerződések és szerződés-tervezetek kialakítása  
  • Munkaköri orvosi alkalmassági vizsgálatok megszervezése és nyomon követése 
  • Segítségnyújtás vízumok, munkavállalási engedélyek, tartózkodási engedélyek megszerzésében alkalmazottak és felsővezetés számára  
  • Iránymutatás helyi európai követelményekhez, eljárásokhoz és gyakorlathoz  
  • Bérszámfejtési juttatások adminisztrációja  
  • Be- és kilépések folyamatának menedzselése  
  • Munkaszerződés megújítások felügyelete  
  • Szabadságkövetés, betegszabadság és szülési szabadság adminisztrációja  
  • Felmondások adminisztrációs támogatása  
  • HR menedzsment jelentések  
  • HR audit segítség 
  • Helyszíni HR adminisztrációs szolgáltatások  
  • HR Employee Helpdesk működtetése
bpion payroll accounting

Hibrid, helyszíni és online munkavégzési modell 

Sok vállalat, talán a tiéd is, úgy alakította ki az üzleti modelljét, hogy a munka adott esetben távolról is elvégezhető legyen. Sokan hibrid megközelítést alkalmaznak, és az ezeket a megoldásokat támogató HR-adminisztráció is lépésről lépésre fejlődött az elmúlt években. Legtöbb esetben a mi szakértőink is minden HR adminisztrációval kapcsolatos feladatot el tudnak végezni távolról, amennyiben ezt az ügyfél rendszerei lehetővé teszik. Mégis előfordulhatnak olyan esetek, amikor helyszíni HR-szolgáltatásra van szükség. 

A fent említett példák közül ilyen lehet a Munkavállalói dokumentum menedzsment, HR employee helpdesk. 

Ezek hasznos és praktikus dolgok, van viszont egy kifejezetten emberi faktor: jót tesz mindenkinek, ha van egy személy az irodában, aki tudja a választ a felmerülő szerződésekkel, bérpapírral, távollét-adminisztrációval, szabadsággal kapcsolatos kérdésekre. 

Teljes céges támogatás 

A HR adminisztráció kiszervezése a fentiek mellett egy másfajta, közvetettebb előnnyel is jár. Amikor egy olyan sokrétű tapasztalattal szolgáltatási modellel rendelkező cég biztosítja számodra a HR folyamatok precíz végrehajtását, mint pl. a BPiON, akkor valójában a cég szakértőinek teljes tudása áll a rendelkezésedre.  

Tegyük fel, hogy olyan munkajogi, adóügyi feladatokkal szembesülsz, amelyekhez plusz tudásra van szükséged. Ilyenkor a veled dolgozó HR munkatársunk kapcsolatba léphet a cég munkajogászaival, adószakértőivel, illetve nagyobb feladat esetén a komplett szolgáltatást is igénybe veheted. 

Külföldi cégek számára nyújtott HR adminisztrációs szolgáltatások előnyei 

Amikor külföldi vállalkozás alapít céget Magyarországon, gyakran csak a pénz- és adóügyi követelményeknek való megfelelésre koncentrál. Ezekben az esetekben magas a hibafaktor: csak az utolsó pillanatban szembesül a bonyolult munkaerővel kapcsolatos feladatokkal, riportálási mechanizmusokkal.  

Ilyenkor is érdemes a kiszervezett HR adminisztrációt választani, hiszen lesz legalább egy olyan szakértő a csapatban, aki tisztában van a magyarországi viszonyokkal, követelményekkel és lehetőségekkel. Ugyanígy szükség lesz valakire, aki a helyi jogszabályokban is járatos, ismeri a helyi gyakorlatokat, képes elkészíteni egy jogilag megfelelő munkaszerződést vagy ha adott cég a saját munkatársait szeretné az országba hozni, akkor segíthet a szükséges engedélyek beszerzésében. 

A BPiON-nál évtizedek óta foglalkozunk HR szolgáltatásokkal, beleértve a bérszámfejtést és az adminisztrációs folyamatokat, a folyamatosan fejlődő törvényi előírásokat és munkajogi kérdéseket. Ha kíváncsi vagy rá, hogyan tudjuk segíteni a céged fentiekkel kapcsolatos folyamatait, keress minket bizalommal!

Kapcsolat:

Tamás Kovács
MD Hungary,
Partner


Kapcsolódó tartalom